22 iulie, 2010

LUCRARE LA MATE

Math

Sărbătorile de iarnă se apropiau şi odată cu ele şi vacanţa. Erau ultimele două săptămâni de şcoală, perioadă în care se încheiau mediile. Dar chiar şi aşa nimeni nu mai avea chef de învăţat, de teze şi lucrări. De obicei când majoritatea din clasă mai aveau nevoie de o notă, toata lumea primea lucrare de control. Adina şi Alex erau printre puţinii care aveau note în de-ajuns la matematică, dar profesoara îi anunţase că a doua zi vor avea lucrare. Cum cheful de învăţat pierise de mult şi matematica oricum nu era printre obiectele lor preferate, în seara de dinainte, după ce au venit de la săniuş, Adina şi Alex s-au aşezat lângă cuptor să se încălzească.

- Alex, tu ştii la ce mă gândeam eu?
- Ce?
- N-am nici un chef de lucrare la mate, mâine.
- Nici eu, dar ce să facem, oftă Alex.
- Eu am o idee. Am văzut eu într-un film.
Sub privirea curioasă a lui Alex, Adina umplu un pahar cu apă şi turnă un pumn de sare peste.

- Acum îl amestec cu linguriţa şi aştept să se dizolve cât de cât, zise Adina.
- Chestia aia e scârboasă! Se strâmbă Alex.
- Tocmai asta e ideea, îl linişti Adina. O să bem şi o ne vină greaţă şi mama o să vadă că ne e rău şi o să ne învoiască de la şcoală.
- Buna idee, bea tu prima!
Adina luă o înghiţitură mică şi se opri, nu mai putu să bea şi îi întinse paharul lui Alex. El îl luă, îl varsă în chiuveta de la bucătărie şi zise:

- Am eu o altă idee! Vino cu mine să luăm termometrul.
Alex şi Adina intrară în sufragerie, încercând să ia termormetrul fără ca tatăl, care se uita la televizor să-i observe. De obicei termometrul era pe raftul de sus al mobilei, deasupra sertarelor, dar de data aceasta cineva îl mutase şi au fost nevoiţi să-l întrebe pe tată.

- Tati, unde e termometrul?
- Tre’ să fie acolo pe raft sau în primu’ sertar, răspunse tatăl.
- Bine, vezi că-l luăm şi noi… zise Alex.
- Pentru ce vă trebuie?
- Păi imi ard obrajii, se grăbi Adina să răspundă.
- Şi mie, şi mi-e ameţeală şi mă doare un pic capul, adăugă Alex.
- Ia veniţi încoa’ să văd dacă ardeti.
Alex şi Adina s-au apropiat încet, împingându-se unul pe altul pentru că nici unul nu voia sa fie verificat primul, aşa că amândoi au ajuns în acelaşi timp în dreptul tatălui care după ce le-a pus mâinile pe frunţi i-a trimis să ia cate o aspirină, preventiv, deşi simţise că nu ardeau deloc. Dar au luat şi termometrul ca să-şi poată duce planul la bun sfârşit. Când au ajuns în bucătărie, Alex a aprins un ochi de la aragaz şi ţinând termometrul deasupra pentru câteva secunde, aştepta să se ridice mercurul. Degeaba, îl ţinuse prea puţin şi mercurul parcă nu voia sa se ridice. Mai încercă o dată, de două ori, până i-l luă Adina din mână şi învârtind butonul ca să dea flacăra mai mare îl ţinu deasupra prea mult, atât de mult că termometrul a crăpat şi mercurul s-a împrăştiat pe aragaz şi pe gresie.

- Alex, fugi că ăsta intră în piele!
- Vezi ce făcuşi?! Trebuia să mă laşi pe mine.
- Taci, că ne aud! Si gândeşte-te cu ce-l curătăm.
Alex ieşi în grabă pe uşa de la bucătărie, lasându-i Adinei impresia că o să se întoarcă cu mama şi atunci va fi vai şi amar. Dar s-a intors imediat cu un caiet din care a rupt câteva foi:

- Fă cornete şi cu altă bucată de hârtie încearcă sa-l împingi în cornet şi apoi îl arunci imediat pe fereastră!
- Bine, dar termometrul e spart şi ce o să le spunem?
- M-am grăbit şi l-am luat pe cel vechi. Nu cred că o să observe, o linişti Alex.
După ce au terminat de curăţat peste tot au plecat cuminţi să se culce. Când părinţii i-au întrebat cum se simt au zis că nu mai au nimic, că au luat aspirina şi le-a trecut.
A doua zi au mers la şcoală, au dat şi lucrarea la matematică şi până s-au intors acasă au uitat de păţania din ajun. În după-amiaza acelei zile, unchiul lor a venit în vizită şi a adus o cutiuţă în care erau câteva bucăţi de permanganat de potasiu. Ceea ce Adina şi Alex încă nu ştiau era că în contact cu apa, el îşi schimbă culoarea din mov în roşu.

- Alex! Vino până la baie, repede!
- Ce e?
- Uite cum arată chestia asta!
- Da, zici că e sânge…
- Te gândeşti la ce mă gândesc si eu?
- Prea târziu, oftă Alex, am dat deja lucrarea la mate.
- Da, dar vor mai fi lucrări…

*permanganat de potasiu= denumire populară: hârtie de turnesol. Oxidant folosit în chimie şi medicină.

Photobucket

3 comentarii:

  1. Ati fi interesat de un schimb de link cu site-ul nostru? Astept un raspuns pe adresa de email lasata in semnatura. Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna dimineata. V-ar interesa un schimb de link cu magazinul nostru online? V-am fi recunoscatori si va multumim anticipat. Ne puteti gasi pe adresa de email admin[at]copiatexamen.ro unde [at] este @.

    O zi buna in continuare.

    RăspundețiȘtergere